Godmorgon!

Godmorgon underbara läsare ! Nu e jag uppe med tuppen känns det nästan ! (så här tidigt har jag ej gått upp på hela lovet)
Jag skulle bara berätta att idag ska jag träffa min kompis i skolan och jobba med henne och sedan efter det ska jag träffa mina två andra kompisar Amanda och Elin eftersom vi ska dra tillsammans till stallet och rida samt fotta när vi tar oss ann utmaningarna och rider på de hejdlösa hästarna.
Ni antar kanske att det inte kallas en stort att rida eftersom att vissa påstår att det är "för enkelt" men ack nej !
Ridning är en av de farligaste sporterna och man måste vara otroligt kunnig för att alla hästar är olika och behöver olika ridstilar och därför är det svårt från häst till häst... Det som ni kanske då tycker är svårt e detta med balansen.. Ja det skulle jag också tyckt om uppfinningen för den teorin inte hittats på.... Det är såhär på hästens rugg sitter en såkallad sadel som man spänner runt höstens mage. På sadeln sitter en slags stång som är ca 7 cm omkrets och en dm lång. den har man i röven för att få bästa möjliga fina sits. Det är därför (alla ni som inte kan om hästar) man har ett hål i ridbyxorna ungefär där "stjärthålet" sitter så att den ska kunna åka in där... Det är därför nästan ingen som rider trillar av !
Vissa som inte använder denna uppfinning är väldigt duktiga ryttare men flyger dock av ibland då också! men jag föredrar den så kallade pålen eftersom det ger bästa sits och inga blåmärken efter att ha trillat av ;)
Bara så ni vet !
// ALBANEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0